Veģetatīvās distonijas Ārstēšana ar Klasiskās Medicīnas principiem

5 November 2018

Zāles

Veģetatīvās distonijas diagnosticēšanas gadījumā ģimenes ārsts parasti izraksta nomierinošus līdzekļus un iesaka pacientam vērsties pēc palīdzības pie psihoterapeita vai psihologa.

Diemžēl lielākoties tas rezultatīvajās antidepresantu un trankvilizatoru lietošanā gadiem un iespējams visu mūžu jūs vairs nespēsiet bez tiem dzīvot, kas būtiski pasliktini dzīvēs kvalitāti un kā zināms, jebkura zāles, kas lietotas ilgtermiņā, ne tikai palīdz, bet bojā ar citus orgānus.

Parasti šādas zāles neārstē cēloni, bet to nospiež tik ilgi, kamēr tās tiek lietotas.

Psihologs vai Terapeits

Šeit aina arī nav tā iepriecinošākā, jo kurš gan var atļauties apmeklēt psihologu 2 x nedēļā un vismaz 2 gadus pēc kārtas. Klasiskā psiholoģijā minimālais pacienta ārstēšanas laiks (terapija) ir 2 gadi, kas negarantē izārstēšanos. Lielākoties pacienti tas var aizņemt pat 10 gadus un vairāk. Neviens psihologs Jums negarantēs, ka Jūs tiksiet izārstēts 2 gadu laikā. Protams, tas palīdzēs iespējams sevi labāk saprast. Jums būs iespēja ar kādu parunāt par savā izjūtām un Jūs tiksiet pieņemts un saprasts, jo reti kurš var to saņemt ģimenē. Un viens no galvenajiem ieteikumiem pie veģetatīvās distonijas ir ģimenes atbalsts un iespēja izrunāt savas sajūtas un tikt pieņemtam, bet ģimenēs parasti notiek pretējais, ģimene Jūs noraida un uzskata par dažādu vainu simulantu, izdomātāju, jo ir grūti noticēt, ka Jums ir tik daudz slikto sajūtu. Protams, vainot ģimenes locekļus būtu pāragri, labāk būtu tos izglītot, iedot palasīt kādu rakstu un ieteikums, kas svarīgākais ir viņu pieņemšana un atbalsts, mīlestība, samīļošana, ne žēlošana. Samīļošana ir svarīga, jo tādā veidā, ir zinātniski pierādīts, izdalās oksitocīns, kas ir laimes hormona pamatā. Ja nav iespējams saņemt sapratni no ģimenes locekļiem, varbūt Jums ir draugs/-i, kas var Jūs uzklausīt un pieņemt šo situāciju. Psihologs arī kalpo drauga lomā, jo mūsdienu cilvēks arvien vairāk noslēdzas no sabiedrības un zaudē saikni ar to, bet vientulība ir lielākais ienaidnieks ceļā uz izveseļošanos. Vēl var strādāt grupas un apmeklēt dažādas dziedinošas prakses, kā Helingera metode, joga, meditācijas.

Jaunākie zinātniskie pētījumi liecina, ka meditācija vismaz 15 minūtes dienā, palīdz nomierināt parasimpātisko nervu sistēmu un ja to praktizēsiet vismaz 67 dienas pēc kārtas, tas izveidos ieradumu un Jūs jebkurā situācija, kad būs spriedze vai panikas lēkme, spēsiet pāriet uz šo nomierinošo stāvokli un pārvarēt veģetatīvās distonijas simptomus.

Iepriekš tika uzskatīts, lai izveidotu jaunu ieradumu nepieciešama 21 diena, diemžēl jaunākie zinātniskie pētījumu liecina, ka nepieciešamas 67 dienas, lai izveidotos stabils neironu savienojums Jūsu smadzenēs, lai Jūs to varat ieslēgt ikreiz, kad vēlēsieties.

Lasīt nākamo rakstu par veģetatīvo distoniju